BUCEGI, SFINXUL ŞI BABELE

Dacaă vrei să fii cu capul aproape de nori,  la propriu,  dă o  fugă  până  în  Bucegi.  E simplu să ajungi acolo sus unde stăpâni sunt „domnul şi doamnele  de piatră”.   Un miljoc de acces este  telecabina din Buşteni,  cel mai comod,  pe lângă numeroasele trasee turistice.

Monumente geologice modelate de fenomenele naturale şi probabil de om,  ajungându-se uşor la aceste minuni ale României, au ajuns şi indivizi care au considerat că este necesar să-şi lase amprenta.

Babele au fost îngrădite cu un gard din  sârmă,  pentru a fi ferite de actiunea distructivă  a  celor ce nu ştiu doar sa admire de la distanţă.

Am fi vrut să  urcăm   la pas,  dar era tîrziu şi nici echipaţi nu eram, aşa că am ales să stăm la o  coada ce înconjura clădirea,  în aşteptarea telecabinei.

După  ceva vreme de aşteptat ajungem să  ne urcăm în telecabină,  unde abia aveam loc să respirăm.

Încet dar sigur urcăm şi lăsăm în urmă munţii minunaţi -Jepii Mici care sunt pe lista drumeţiilor.

Am avut parte de vreme bună deşi  la meteo au anunţat ploaie.

Hai că am trecut  şi de norii groşi, dar surpriză…. încă  mai era zăpădăpe cîâte o creastă, pe traseul spre VF OMU, se vedeau pete mari de zăpadă.

Am ajuns la destinaţie,  de la telecabină până la SFINX  am făcut cel mult  5 minute, împinşi mai mult de un vânt ce şuiera uşor.

Ne-am aşezat pe nişte pietre în spatele Sfinxului unde nu ajungea vântul prea mult, am lenevit la soarele cu dinţi. Ce puteam să facem altceva decaât să fotografiem insecte şi floricele printre care şi superbele flori albastre GENTIANE? !

Am mai fi stat noi pe acolo dar timpul era limitat,  în primul rând era ultima plecare a telecabinei la ora 16:00  dar şi norii groşi parcă ne făceau semne să plecăm la adăpost.

Repede spre telecabină deşi era 15:30,   acolo surpriză o altă coadă imensa,   după  trei ture ne vine şi nouă rândul,  între timp a venit şi o ploaie scurtă dar rece. La coborâre am mai surprins caâteva imagini,   era trecut de ora 17 când am ajuns în Buşteni.

Şi uite aşa am reuşit anul acestă să  dăm „BUNĂ ZIUA”  şi  SFINXULUI,  surpriza a fost că e neschimbat şi sperăm să rămână la fel de faimos şi de vizitat.

Cum ajungi la Buşteni

– Bucureşti -Buşteni 131 km-Braşov.

– Cu trenul :Bucureşti -Buşteni

–  relatarea este în urma vizitei făcute  la Sfinx pe 13 iunie 2011.

6 thoughts on “BUCEGI, SFINXUL ŞI BABELE

1. crystynica

Pasii m-au dus pe aceste meleaguri cand aveam varsta de 4-5 anisori :) am fost si la Cruce. Tin minte ca mergeam cu corturile. Din cate-mi amintesc , mergeam de doua ori pe an. Am multe amintiri placute!
    Geta, data viitoare neaparat sa mergeti si la Cruce. Merita!!!

2. hoinariromani

Frumos, eu am „descoperit” muntele mai tarziu dar nu prea tarziu.
    Data viitoare mergem si la Crucea Eroilor, acum am plecat din Busteni la ora 14, era tarziu.