Fascinantul Sibiu… mereu cuceritor, locul în care poți descoperi la fiecare pas comori, cultural, arhitecturale sau gastronomice.

Una din vizitele noastre în Sibiu a coincis cu un târg al meșterilor olari care se desfășura în Piața Mare. Am ajuns în Sibiu cu noaptea-n cap.  Pe străzile înguste și străjuite de clădiri vechi domnea doar liniștea, se auzea din când în când câte un oblon deschizându-se. Am hoinărit liniștiți pe străduțe, am admirat tot ce ne înconjura și am furat câteva imagini, cu un amărât de telefon.

Pasajul scărilor– cel ce face legătura între Orașul de Jos și Orașul de Sus.

În Sibiu rămâi, fără să vrei, fascinat de clădirile vechi, care sunt aproape toate monumente istorice. Unul din monumentele importante al orașului este  Biserica Evanghelică – o construcție monumentală care te invită să-i descoperi povestea.

De ajungi prin Sibiu nu rata  Podul Minciunilor -o adevărată capodoperă din fontă, fiind și primul pod din România construit din fontă,  în 1859. Se spune că a fost construit pe locul unui turn de poartă, podul legă cele două sectoare ale Pieței Mici permițând legătura dintre Orașul de Jos și Orașul de Sus.

“O legendă  a podului ţinea de curăţenia trupească a tinerelor fete care își  dădeau întâlnire cu iubiții lor, în respectivul loc. Aici se făceau jurăminte de iubire, se punea la cale viitorul îndrăgostiților, se făceau planuri de căsătorie, după  ce, în prealabil tinerele susțineau că  sunt neprihănite. Când lucrurile se întâmplau sa nu stea întocmai, se spune că  imediat după  noaptea nunții, miresele erau târâte de păr până pe pod, de unde erau aruncate, spre a fi pedepsite în acest fel pentru jurămintele lor mincinoase. “

Sibiul din Turnul cu ceas

Actualizare 30-05-2012

Am revenit în Sibiu!

Fiind în tranzit prin Sibiu am petrecut câteva ore prin minunatul oraș, astfel am mai capturat câteva imagini și amintiri.

Centrul istoric la fel de interesant.

După puțină hoinăreală am poposit la un superb restaurant unde am servit un prânz delicios. Personalul foarte amabil, oricine trecea pragul restaurantului era primit cu zâmbetul pe buze.

Nota 10 personalului de la Restaurantul Weinkeller.

După o masă copioasă, o să spuneți că merge un pui de somn, ei bine noi nu am plecat la somn, am continuat plimbarea pe vechile străzi ale Sibiului.

Catedrala Ortodoxă Mitropolitană “Sfânta Treime” -monument istoric din sec. XX.  A fost construită pe locul unei biserici grecești și este o copie la scară redusă a Catedralei Sfânta Sofia  din Constantinopol. Din păcate nu era deschisă ca să o putem vizita.  Așa că mai avem încă un motiv să revenim în Sibiu.

Nu am putut trece fără să observăm Casa cu Butoiul de Aur construcție din sec.XIV. În interior este un restaurant  cu vinuri și produse tradiționale din Sibiu și din împrejurimi.

Minunat Sibiul! Un oraș ce îl poți vizita indiferent de anotimp, un oraș în care nu te vei plictisi. Tu l-ai vizitat, ce impresie ți-a făcut?

Info:

Ce puteți vizita în Sibiu:

Biserica Evanghelică,

Podul Minciunilor -primul pod din fontă din România,

Turnul Sfatului- monument din 1324, deschis de la 10-22. Vizitarea se face în fiecare zi și prețul unui bilet este de 2 ron (2012).

Complexul muzeal ASTRA- se află în Pădurea Dumbrava la 4 km de oraș.Muzeul este deschis în fiecare zi.

Muzeul Național Brukenthal-

Muzeul de Locomotive cu Abur-  Str. Dorobanţilor 22

Gradina Zoologica-Str. Calea Dumbrăvii Nr. 142

Share Button

6 Comments

1. hailabord

Superb Sibiul,superbe poze. La Butoiul de Aur am fost de doua ori. Va recomand Pui Dracula. Dar sa nu va sperie infatisarea mancarii, fioroasa sau nu prea, chiar simpatica:D

2. carmen silva

Un oras de vis in care revin de fiecare data cu maaaare placere. Am facut o traditie din a-l vizita anual si de fiecare data ma surprinde!!!
    E musai sa vizitati muzeul Astra, abia anul trecut am reusit sa ajung desi am vizitat orasul de mai bine de 10 ani:)

3. Geta

E superb Sibiul! Il iubesc, este al doilea oras din Romania care imi place, dupa Iasi.

4. ramona strinu

eu locuiesc de 3 ani in sibiu si cu toate ca stiu ca locuiesc intr-un oras frumos nu m-am apucat niciodata sa fac poze aici. poate daca va trebui sa ma mut vreodata o sa realizez ca trebuie sa-l imortalizez din cand in cand in cateva fotografii

5. Roxana

Iubesc Sibiu…l-am vizitata de cateva ori pana acum, dar pentru Sibiu nu e niciodata prea mult…astept continuarea articolului…

1. Geta

Sper ca la sfarsitul lunii mai sa completez articolul.