CRUCEA DE PE CARAIMAN

Traseu: PIATRA ARSĂ – BABELE- CRUCEA DE PE CARAIMAN-  BRÂNA  CARAIMANULUI-PIATRA ARSĂ

PIATRA ARSĂ -ora 8:10

Sosire-BABELE -ora 9:00

Plecare- BABELE- ora 10:10

Sosire- CRUCE CARAIMAN ora 11:15

-marcaj cruce roșie.

Plecare -CRUCE CARAIMAN – ora 12:30

Coborâre pe  BRÂNA  CARAIMANULUI (BRÂNA CAPREI)

marcaj bulină albastră

Sosire- CABANA CARAIMAN ora 13:20

Sosire- PIATRA ARSĂ ora 14:50

Data: 30-06-2012

(timpul făcut de noi, 4 persoane, mers lejer cu ședințe foto și reprize de strâns gunoaie).

          Cum  spuneam și în prezentarea nostră pe blog, la noi săptămâna începe  cu întrebarea “ce facem în weekend?’ Pe parcursul săptămânii ne făcusem planuri să vizităm ceva prin București, însă vineri după amiază ( 29-06-2012) ne-a sclipit ideea genială  să mergem pe munte. Și cum de multă vreme ne zgâiam cu privirea  spre CRUCEA DE PE CARAIMAN (MONUMENTUL EROILOR), acum am considerat ca e momentul să-i facem o vizită.

          De această dată la hoinăreală am plecat împreună cu doi prieteni și pe această cale le MULȚUMIM că au venit cu noi și că am fost pe aceiași lungime de undă și în legătură cu mediul  (o să vezi  pe parcursul articolului și la sfârșit de ce vă spunem asta).

          Am pornit la pas de la Piatra Arsă până la Babele. Cred că am făcut un obicei ca la umbra Sfinxului să luăm micul dejun, așa că am poposit acolo. Cum leneveam ba sub razele soarelui ba sub câte un nor gros ce trecea grăbit pe deasupra noastră a sosit și un “negustor’ cu desertul  🙂

Zmeurică, zmeurică de la poalele muntelui plimbată cu telecabina  🙂 (se vedea că e de seră, dar… cine nu știe îl crede).

          Între timp priveliștea Platoului Bucegi  a fost animată de o  gașcă de bicicliști, TOATĂ  ADMIRAȚIA PENTRU EI, au urcat de la Piatra Arsă până la Babele apoi au pornit spre Vârful Omu.

Am mai pus o haină pe noi și la drum spre Crucea de pe Caraiman  pe traseul marcat cu crucea roșie, traseu ușor de platou.

          Lăsăm în urmă,  în dreapta Babele și Sfinxul iar în spate Cabana Salvamont Bușteni, eram nevoiți să  grăbim  pasul când ne “inunda” câte un nor gros, iar când sorele ne “scălda”  cu razele sale, repede zâmbeam la  poză.

Dăm și peste putina zăpadă, așa cât să putem face un om…de zăpadă mai gri   😛

          Înaintăm optimiști și veseli că  traseul nu este chiar dificil, la un moment dat  ajungem niște papucari….îi salutăm ” Bună ziua! …Bună ziua!” și ne vedem de drum  mai departe. Găsim și noi o piatră potrivită   🙂   și ne așezăm cu fața spre vale (de unde veneam) cum stăteam noi să ne odihnim oasele  2-3  minute ce să vedem… “Minune”,  papucarii au terminat sticla de băutură carbogazoasă și de ce să o mai care goală când o pot arunca în coșul de gunoi imaginar de pe traseu, direct în hău…

Iată că  visul nostru de a întâlni oameni civilizați pe munte a fost spulberat.

Am crezut că avem vedenii dar de unde…i-am așteptat și le-am bătut obrazul.

           În locul lor nu  mai comentam, dar tot ei cu gura, cică noi ar fi trebuit să ne vedem de drum, să nu le atragem atenția că au un copil cu ei. Noi i-am fi dat exemplu negativ că le-am atras atenția că au aruncat sticla la întâmplare…

Degeaba au mai venit sa viziteze muntele dacă nu îl respectă.

Ne continuăm drumul …

Un pic de ceață le-a dat idei băieților așa că au început să se “antreneze” cine știe pentru ce, oricum erau plini de energie.

Hop că vedem și o siluetă a Crucii de pe Caraiman.

Noi înaintam iar ceața se risipea  spre bucuria noastră   🙂

Am admirat crucea și împrejurimile, ne cam lua cu amețeală când priveam în jos pe stânci dar era atât de frumos încât cu greu ne abțineam să nu aruncăm câte o privire.

Minunat se vede Bușteniul  de sus!

Ei dor nu crezi că am scăpat de prostie la cota 2291 și aici au ajuns unii pe care i-a chinuit “talentul”  și au ‘insemnat” locul   🙁

          Și cum încercam să deslușim  ce scrie pe tăblița amplasată pe monument  ne trezim cu un puști plin de adrenalină cățărându-se pe ziduri, desigur încurajat de părinții săi inconștienți de pericolul la care se expunea “mândrețea lor de copil”.

Nu am fi vrut să fie așa articolul dar nu se poate să trecem cu vederea peste astfel de exemple negative.

Floarea de Colț.

Ne luăm RĂMAS BUN de la Crucea de pe Caraiman și mulțumim celor care s-au sacrificat pentru a o construi.

           După aproape o oră petrecută la înălțime am pornit la drum. Am ales să coborâm pe Brâna  Caraimanului (Brâna Caprei), traseu mai dificil și de urcat și de coborât, marcaj –bulină albastră.

Traseu nerecomandat  pe timp de iarnă, ploaie sau ceață …în stânga prăpastie, poteca foarte îngustă, dar peisaje superbe.

Încet, încet coborâm spre Cabana Caraiman, salutăm frumos Jepii Mici și le promitem că  într-o zi îi vom străbate și pe ei.

           De aici am pornit spre Piatra Arsă, marcaj -bulină albastră- sunt zone unde marcajul este inexistent, dar imposibil să te rătăcești.

Ne bucurăm de vremea  bună și de drum ușor, dar  ne împiedicăm de două-trei peturi.

Și nu ne-a lăsat inima să trecem peste ele, le-am luat cu noi…mai înaintăm puțin mai găseam câte unul…

          Și se tot adunau, culegeam ce găseam lângă cărare … Și de asta îți spuneam că prietenii noștri au fost pe aceiași lungime de undă cu noi, am pus mâna cu toții și am curățat poate 0,0000000001 % din Bucegi.

Când am văzut urmele nesimțirii am uitat că eram obosiți, am uitat că putem lua microbi și am adunat cât am putut.

Nu cerșim nicio laudă  pentru ce am făcut, VREM DOAR RESPECT PENTRU NATURĂ ȘI PENTRU MUNTE.

Pentru cei ce aruncă  peturile și ambalejele la întâmplare, dacă nu știu: un pet plin este mai greu decât unul gol.

Info:

          Crucea de pe Caraiman, la vremea când a fost construită (1928)  era cea mai înaltă  constucție din lume de acest fel, aflată  la o altitudine așa mare(2291).

-Este situată  pe șaua masivului Caraiman pe marginea  abruptului Valea Seacă.

-Cel mai valoros monument istoric montan din România și unicat în Europa.

-Executată din profile de oțel, are 28 m înălțime și brațele de 7 m fiecare.

-Soclul din beton armat pe care este montat  crucea are 7,5 m, în interior există o încăpere care a adăpostit un generator ce alimenta  beculețele ce luminau crucea. Acum s-a renunțat la genrator, alimentarea se face prin cablu subteran de la stația Coștila (2487m)

-Construită pentru a cinsti memoria eroilor ceferiști căzuți la datorie în Primul Război Mondial, în luptele împotriva armatelor Puterilor Centrale.

-A fost înălțată la inițiativa Reginei Maria și a Regelui Ferdinand I al României.

Share Button

10 Replies to “CRUCEA DE PE CARAIMAN”

  1. dragos

    am fost si eu luna aceasta , e frumos , e chiar asa de frumos …
    apropo de traseu , as sugera urcarea cu telecabina si coborarea pe Jepi

    Reply
  2. Geta

    Buna!
    Noi din Busteni nu am urcat, pe Jepi spre Babele, este dificil pentru incepatori si nu numai.
    Iti recomand sa mergi pana in Sinaia cu masina sau cu trenul apoi urmezi traseul marcat de noi pe harta.
    Poti lasa masina la Piatra Arsa si apoi mergeti pe jos pana la Babele (noi am facut acest traseu in 40-50 min cu popas si sedinte foto ad-hoc).
    Sa ai apa suficienta cu tine.
    Calatorie frumoasa!

    Reply
  3. carmen

    As vrea sa merg vara asta in Bucegi si as avea nevoie de niste sugestii. Crezi ca traseul Busteni-Babele, Sfinxul e prea dificil pt incepatori? Nu as vrea sa urc cu telecabina. Multumesc

    Reply
  4. Geta

    Multumim frumos!!
    Noi avem sperante ca mai sunt si altii ca noi, sper sa fie din ce in ce mai putini cei care arunca la intamplare si mai multi care culeg in urma lor.

    Reply
  5. Anda

    Felicitari pentru ca ati curatat Bucegiul! Meritati toata aprecierea. Daca din ce in ce mai multi oameni v-ar lua exemplul, parcul natural ar fi, cu adevarat, natural.

    P.S. Frumoase poze. Frumoasa Brana. Frumoasa Crucea.

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.