CHEILE TĂTARULUI

De la Lacul Bolboci continuăm  drumul și imediat ajungem la CHEILE TĂTARULUI. Niște imensități de stâncă parcă zidite de cineva apoi sparte de puterea Râului Ialomița, asta a fost prima impresia lăsată de Cheile Tătarului.

Dacă ești grăbit este posibil sa nu observi accesul spre inima munților Tătarului.  Noi spunem că merită puțină atenție, sunt și ele vedete că tot apar în fotografii inedite, în plus sunt  Cheile Tătarului sunt monument al naturii.

La capătul cheilor există o grotă (tunel) accesibil turiștilor. Ne-am încumetat să pătrundem în tunelul din stâncă, am explorat locul doar până unde se deschide galeria minei, aproximativ 100 m. Nu eram dotați cu frontale, nici echipați corespunzător dar nici informați în ceea ce privește lungimea și dificultatea traseului. La ieșire am întâlnit un personaj care aduce turiști din Bușteni pe traseul respectiv. Ne-a explicat câteva chestii despre tunel. Astfel am aflat că tunelul a fost săpat artificial de cei care au construit Barajul Bolboci, de altfel  spre finalul incursiunii  noastre am găsit aceste urme ale omului (vezi foto de mai jos), tunelul având o lungime de 150 m. Tot el menționând faptul că tunelul ar avea ieșire în celălalt capăt…

Unele surse spun că acest tunel a fost construit în 1905 (vezi următorul filmuleț  https://www.youtube.com/watch?v=305iCVL4JgA .

Tunelul a fost denumit de către turiști Grota Urșilor, interiorul semănând cu cel al  unei peșteri, însă specialiștii în speologie  spun că denumirea este dată greșit.

Este unul din misterele Bucegilor acest tunel…?!!

Afară  peisajele te fac să-ți  fie dor de aceste meleaguri, poate te descurajezi puțin din cauza drumului care nu este într-o stare foarte bună -2012. Însă dacă ai voință  poți face traseul la pas sau cu bicicleta. În aceste cazuri ar trebui să ai puțin noroc, să nu fie praf altfel vei fi pudrat de mașinile 4 x 4 ale căror șoferi nu țin cont de pietoni, turiști sau bicicliști, ei trebuie să  ducă turiștii în timp record la toate obiectivele din zonă.

România e frumoasă! Merita și Cheile Tătarului un loc pe blogul nostru, poate în drumul vostru spre  Platoul Padina sau spre   Peștera Ialomiței faceți și un popas la umbra stâncilor semețe.

Cum ajungi la Cheile Tătarului:

Coordonate GPS:   45.3625374,25.4320469

Cheile Tătarului sunt situate în Munții Bucegi, zona Moroieni, pe Valea Ialomiței, după coada lacului Bolboci, pe drumul Orzei, între  Peștera  Ialomiței și barajul Bolboci.

Pe 4 august 2012 am ajuns Cheile Tătarului.

Share Button

2 Replies to “CHEILE TĂTARULUI”

1. HoinariRomani Post author

Da, toata zona este superba, cel putin vara, dar cred ca si iarna sunt peisaje minunate!
    Ai timp sa intri si in tunel 🙂 cand ajungi in Romania si ai timp de strabatut muntii poti trece si pe la Cheile Tatarului poate esti insotita de o echipa de temerari si va aventurati pana in capatul tunelului. 🙂

2. Larisa

Imi aduc aminte de prima mea drumetie prin zona…si de ploaia torntiala care m-a prins pe drumul de la Bolboci la Padina :))…de fapt daca stau sa ma gandesc de doua ori chiar am mers prin ploaie pe acolo :)). Oricum sunt impresionante cheile , la fel ca toata zona Ialomitei de altfel :). In tunelul acela n-am intrat niciodata :D!