CETATEA FĂGĂRAȘULUI

La apus de soare am trecut dincolo de porțile unui monument istoric, extrem de interesant și plăcut ochiului  chiar dacă era în perioada de cosmetizare-  CETATEA FĂGĂRAȘULUI.

Am fost întâmpinați de mormanele de nisip, mormane de materiale pentru construcții și surpriză, de muncitori care chiar își făceau treaba. Văzându-i în acțiune parcă ne-am împăcat cu ideea de  șantier. Pentru început am vrut să vizităm MUZEUL ȚĂRII FĂGĂRAȘULUI, însă am ajuns fix la finalul programului.

Nu ne-a rămas decât să facem turul cetății, zis și făcut.

Mai întâi am făcut o fotografie în cetate la intrarea spre muzeu, restul cetății era închisă și în curs de amenajare (sperăm).

Nici curtea interioară a cetății nu arăta bine în momentul vizitei noastre, dar suntem siguri că după terminarea lucrărilor totul va fi perfect.

Am lăsat în partea dreaptă imensul șantier și am  început turul cetății  de la Turnul Negru.

Trecem peste grămezile de  materiale pentru construcții încercând să prindem un apus de pe cetate …

Tare ne-ar fi plăcut să admirăm cetatea noaptea…observând multitudinea de beculețe agățate pe ziduri…

Cu siguranță ne întoarcem în Țara Făgărașului să vizităm fortăreața după renovare.

Ne-am cazat în Făgăraș la Pensiunea Onix – foarte cald și bine, condiții bune de cazare, pensiunea este într-o casă construită pe la începutul anilor 1900 în stil neoromânesc.

Info:

una din principalele atracții din Țara Făgărașului, nu trebuie ratată  sub nicio forma chiar dacă acum este înconjurată de materiale pentru renovare, are farmecul ei;

-construită  între secolele XIV-XVIII ca și fortăreață, apoi a fost transformată  în închisoare de temut;

-printre comorile ascunse ale Cetății Făgăraș se numără: Fecioara de fier – instrument de tortură  în brațele căruia își găseau sfârșitul condamnații la moarte sub pretextul unei ultime rugăciuni înainte de a-și găsi sfărșitul;

Sicriele din Sala Dietei –  descoperite împreună cu rămășite de om în timpul restaurării;

ieșirea secretă din cetate – pe partea de sud a cetății, la nivelul apei există urmele unei încăperi care dă la lac;

-Legenda spune că cetatea este locul din care Negru Vodă a plecat să  întemeieze Valahia, țara la sud de Carpații Meridionali;

-cetatea are 5 turnuri: turnul negru, turnul rosu, turnul tomori,  turnul pestriț, turnul temniță.

Turnul negru-construit în secolul XV- lea, în timpul domnitoriilor Țării Românești : Mircea cel Bătrân, Vlad Dracul și Vlad Țepeș;

Turnul Pestriț-început în (1528 – 1541) fiind finalizat la sfârșitul secolului al XVI- lea;

Turnul temniță – construit în secolul XVI, fiind folosit încă de la începuturile sale ca temniță a cetății și a domeniului Țara Făgărașului iar între 1948 – 1960 a fost folosit ca și carceră a închisorii politice comuniste care funcționa în Cetatea Făgărașului;

-Turnul Roșu-  cel mai vechi turn al cetății, construit la începutul secolului XIV, cu funcția de turn de locuință;

Turnul Tomori-construcția sa  a început în sec. al XVI-lea de către Paul Tomor, căpitanul Cetății Făgărașului;

-În prezent cetatea adăpostește Biblioteca Municipal și Muzeul de Istorie și Etnografie al Țării Făgărașului;

Localizare:

Piața Mihai Viteazul nr. 1, loc.  Făgăraș, Brașov.

Am vizitat Cetatea Făgărașului pe 25 octombrie 2012.