Hoinari prin Bucureștiul lui 2013

Ca doi cetățeni  conștiincioși ai urbei în care locuim ne-am propus în anul ce tocmai s-a încheiat să explorăm cât mai multe locuri și să profităm de multele privilegii ale  Capitalei.

În weekendurile petrecute “acasă” sau în timpul liber din oricare altă zi a săptămânii am încercat să fim turiști în  București. Vă spunem din start că este dificil să fii turist în orașul în care locuiești. Și suntem aici de aproape 6 ani.

Nu o să spunem că Bucureștiul este cel mai frumos oraș din România vă spunem doar că este interesant și captivant și mereu oferă câte ceva nou. Cum s-ar spune te ține în priză.    🙂

Bulevardele ne oferă imaginea unui oraș neastâmpărat, zgomotos, mustind de agitație atât ziua cât și noaptea. Străzile au parfum de viaţă, lăsând să curgă un şuvoi de oameni grăbiţi, pe chipul cărora se citeşte dorinţa de a scăpa din mulţime sau, dimpotrivă, de a se afunda şi a se pierde într-o mare de necunoscuţi. Uneori această aglomerație devine enervantă alteori e ca un spectacol de dans, unde fiecare se mișcă pe ritmul lui, dar în armonie cu restul participanților.

În plimbările noastre pe străzile mai vechi sau mai noi am încercat să fim atenți și la arhitectura clădirilor pline de istorie. Clădiri impunătoare în diferite stiluri arhitectonice, unele reabilitate altele  care stau să cadă majoritatea împodobite cu statui și ornamente, toate  ascund povești vechi dornice să fie din nou spuse.

Am străbătut și parcurile bucureștene, prin care ne-am imaginat că suntem undeva în afara orașului. În majoritatea parcurilor se poate face sport, unele oferă posibilitatea de a face ture cu bicicleta gratis,  sau plimbări cu bărcuța sau vaporașul, iar în anotimpul rece au deschise patinoare, locuri bune de consumat energia,  sunt  doar câteva exemple pe care le-am încercat. Și în București parcurile ne-au dat ocazia să ne amintim de copilărie, iar nopțile de vară  petrecute pe o bancă ascunsă de trandafiri, privind cum răsare luna te face să fii mai romantic decât ești.

Dar parcurile oferă și locuri de relaxare pentru iubitorii de grătăreală, se pare că nu contează cât de aglomerat este atunci când vrei să respiri puțin fum de la grătarele încinse. Imaginea de mai jos spune mai multe decât am face-o noi.

Bucureștiul oferă o gamă foarte variată de evenimente pe parcursul întregului an. Și noi am luat parte la câteva cum printre care: Festivalul Internațional “George Enescu”, sau Gala Folk You “Florian Pitiș” care are loc în fiecare zi de Ziua Bucureștiului.  Ne-am oprit și pe la unele târguri: Sweet Fest, unele organizate la Muzeul Țăranului Român, Muzeul Național al Satului ” Dimitrie Gusti”, ne place să vedem și târgurile de antichități mai tot timpul prezente în fața Palatului Șuțu – Muzeul Național de Istorie al Bucureștiului.  Iar luna decembrie a venit cu o serie de târguri specifice sărbătorilor de iarnă. Cel mai mare târg de acest gen a fost  Bucharest Cristhmas Market.

Ne-am ținut  promisiunea făcută la începutul lui 2013, și cel puțin de două ori pe lună am fost  la teatru și film. Ne-am amuzat la piese de teatru bune și foarte bune cu actori valoroși, am râs cu lacrimi la comedii sau ne-am enervat uitându-ne la ceas cât mai este până la finalul unui film prost.

Ne-am abătut și pe la cursuri și ateliere de dezvoltare personală, am participat la conferințe unde am ascultat părerile unor profesioniști din domenii vaste de activitate. Așa am avut ocazia să întâlnim oameni cu pasiuni comune cu care ne-am împrietenit și ne dorim să dezvoltăm o relație frumoasă în continuare. Multe astfel de cursuri, activități sau conferințe sunt gratuite doar trebuie să urmăriți domeniile care vă interesează, majoritatea sunt anunțate pe paginile de facebook.

Am hoinărit cât am hoinărit dar ne-am oprit și prin restaurante sau cafenele și Bucureștiul oferă o mulțime de variante pentru toate gusturile și pentru toate buzunarele.  Restaurantele cu specific divers, cu bucate din toată  țara și din toată lumea, care amintesc de vacanţe şi de locurile exotice, supravieţuiesc alături de cârciumile de cartier. Poţi să te ameţeşti în atmosfera din cluburile strălucitoare, cu muzică asurzitoare, sau să savurezi liniştea unei dimineţi leneşe în faţa unei cafele perfecte pe o terasă din centrul vechi.

Tot în Capitală au avut loc și o serie de proteste, în 2013, printre care și Protestul Roșia Montană, am luat parte și noi  în câteva zile.

Bucureștiul de-a râsu plânsu – la metrou îmbulzeală sufocabilă la orele de vârf, când nu ești grăbit e amuzant să urmărești oamenii nerăbdători să năvălească în trenurile metroului, chiar dacă mai trebuie să coboare și alții.

Trecem pragul unei biserici, pentru a ne trage sufletul, pentru a ne ruga, pentru a aprinde o lumânare pentru cei care nu mai sunt și pentru sănătatea celor vii sau pur și simplu trecem pragul unei biserici pentru a o vizita determinați de arhitectura sau istoria sa, hop apare cineva  de  “al bisericii” care le știe pe toate, mai puțin ce ne interesează pe noi, tot acea persoană știe că nu avem voie să facem fotografii deși nu este niciun afiș cu fotografiatul interzis și nici slujbă în desfășurare.

Pe  străzile bucureștene foarte mulți oameni  trec pe culoarea roșie a semaforului, un motiv în plus de a te enerva când ești șofer și nu numai. În comparație cu alte orașe din România, și am văzut 90% din ele, aici toată lumea este în criză de timp.

Concluzia este că orașul lui Bucur este o capitală  unde contrastele se atrag și se pot observa la tot pasul. O capitală cu un Centru Istoric, cu o mie una povești, despre care am povestit anul trecut. Bucureștiul este un labirint care dacă vrei să-l cunoști te lasă să o faci.

Încet- încet, pentru noi, Bucureștiul începe să devină acasă, fără ghilimele. Încă nu ne-a convins că trebuie să-l iubim dar  nici nu l-am descoperit în totalitate.

Văzute în 2011-2012:

Puțină cultură de la —–Muzeul Țăranului Român

O porție de istorie  la  —–Muzeul Național de Istorie a României

Curățenie —– Let’s Do It, România!

Văzute și povestite în  2013:

Am trecut pragul bisericii care ne-a fascinat pe loc —– Biserica Stavropoleos

Hoinari după apusul din—–Delta Bucureștiului

Am intrat în Cartea Recordurilor cu  —- Salata Record

Bucureștiul în haine de sărbătoare —–  553 București

În căutarea poveștilor —–Centrul Istoric al Bucureștiului

Culoare și parfum în—–Grădina Botanică -București

La înîlțime în unul din simbolurile  bucureștene—–Arcul de Triumf

Ora de regalitate în ——Trenul Regal

Maratonul muzeelor——-Noaptea Muzeelor 2013

Lecția de istorie a căilor ferate române de la ——- Muzeul Căilor Ferate Române

Tur ghidat la—–Sinagogile din București

Parfum de Toamnă la ——-Muzeul Național al Satului  “Dimitrie Gusti”

Dulce, dulce ——Sweet Fest

Muzeul cu legendă —–Foișorul de Foc

Pe urmele lui Brâncoveanu——Ctitoria brâncovenească de la km 0

Întoarcerea în timp la—–Muzeul Național Tehnic “Dimitrie Leonida”

Văzute în 2013 dar povestite în 2014 sau urmează să povestim

Unul din cele mai romantice locuri din București—- –Grădina Cișmigiu

Oaza de verdeață dintre blocurile gri——-Parcul Morarilor

Ansamblul Curtea Veche——Curtea Veche

Locul unde te poți întoarce în timp —–Muzeul Național Militar “Regele Ferdinad I”

-Pasajul Maca-Villacrosse

-Muzeul de istorie al Municipiului București -Palatul Suțu

-Parcul Herăstrău

-Mănăstirea Zlătari

Ca să iubești Bucureștiul trebuie să-l descoperi la pas!