Hai cu Semeringul Bănățean pe prima cale ferată montană din România, din cea mai veche gară -Oravița!

           Cum suntem iubitori de munte și excursii montane dar și cu ceva experiență în călătoriile cu trenul era imposibil să ratăm o plimbare cu Semeringul Bănățean.

           2 ore petrecute într-un tren cu bănci de lemn, bănci pe care ne-am așezat doar pentru a ne poza pe ele 🙂  că pe tot traseul am stat lipiți de ușa din spate a trenului pentru a fotografia peisajele și pentru a ne bucura de ele din plin.

           Am plecat cu primul tren din Oravița ( 7: 03) turiști, doar noi doi, călători puțini, doar câțiva muncitori ce au coborât pe traseu spre mine.

1a

          Linia ferată  Anina – Baziaș a fost construită între anii 1847 – 1854 cu scopul de a transporta cărbunii din mina de la Anina la portul de la Baziaș. Tronsonul Oravita – Anina este o parte a acestui traseu; el a fost construit în anul 1856 și este cea mai veche cale ferată montană din România.

          Ruta are o lungime de 34 de kilometri cu o diferență de nivel de 337 metri, 14 tuneluri și 10 viaducte. Parcurge distanța în aproape 2 ore și trece prin 7 gări, halte, puncte de oprire, iar prețul unui bilet este de 10 ron/persoană/călătorie.

           Traseul este  foarte spectaculos,  săperăm să te convingi din fotografii,  dacă te convingem sau nu oricum trebuie să mergi să vezi cu ochii tăi. Linia de cale ferată  trece prin Văile Gârliștei și Jitinului unde se află și cel mai înalt viaduct din Româniaviaductul Jitin înalt de 37 metri. Tot aici se află și cel mai  lung tunel de pe traseu, 660 de metri și se află lângă gara Garliște.

25

         Îți recomandăm să începi călătoria din Gara Oravița, construită în 1854 este cea mai veche gară din România. Astfel te vei bucura din plin de toate curbele spectaculoase de pe traseu. Nu uita să stai în ultimul vagon, așa poți capta imagini deosebite.

 

Atenție:

La ce să te aștepți și ce trebuie să  mai știi

– trenul se deplasează cu maxim 20 km/h, dar avantajul este că poți gusta peisajul de excepție,

-este destul de zgomotos,

-mobilierul din tren este din 1930 (bănci in lemn),

1

-vagoanele sunt necompartimentate și sunt doar de clasa a II-a,

-iarna încălzirea se face cu lemne la soba din miljocul vagonului,

-poți fi plăcut impresionat de ce vezi pe traseu, sau nu,

-pe traseu trenul trece pe lângă o mină de uraniu dezafectată,  poți observa una din stelele lui Lenin,

30

-traseul are și o poveste tristă,   unul dintre arhitecții de la Calea Ferată Oravița – Anina a fost considerat vinovat de un prim eşec al perforării tunelului Gârlişte, cele două galerii nu s-au întâlnit, devierea fiind de 3 metri. Acesta s-a sinucis în 1862, aruncându-se de pe unul dintre viaductele de pe traseu.

-plăcut ar fi fost ca acest tren să fie tras de o locomotivă cu aburi,

-înainte de a pleca pe acest traseu caută imagini făcute din acest tren ca să te convingi că vrei sau nu să faci o astfel de excursie,

-caută mersul trenurilor pentru această rută pe www.cfrcalatori.ro,

-nu uita că mergi cu trenul 2 ore, așa că ia cu tine apă și ceva de ronțăit,

-noi ne-am întors în Oravița tot cu trenul din Anina,

-pe traseu trebuie să te mai aștepți și la poduri interminabile, la păduri sălbatice, la dealuri spectaculoase, la viaducte vechi la peisaje mirifice, toate te vor fascina.

Noi ne dorim să mai facem acest trasu cel puțin de  două ori, o dată toamna pentru coloritul peisajelor și o dată iarnă. Așa că trenule venim!!

         Recomandarea noastră este să mergi să vezi cu ochii tăi frumusețea unor locuri unice in România.

Te lăsăm să admiri imaginile și să-ți programezi o ieșire pe acest traseu….

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27 28

29

31

 

         A fost cineva cu trenul acest? sau am convins pe cineva să facă o plimbare cu acest tren??

         Am găsit și imnul Semeringului Bănățean făcut  la împlinire a celor 150 (2013)  de ani de activitate neîntreruptă și totodată de la inaugurarea liniei ferate Oravița -Anina.

 

         În Oravița am mai vizitat Teatrul Vechi “Mihai Eminescu”, primul teatru din România,  acesta a fost construit in anul 1817 intr-un frumos stil baroc vienez si este o copie fidela a teatrului din Viena. Cel din Viena nu mai există.

Ne-am plimbat cu trenul pe ruta Oravița -Anina și retur pe 10 iunie 2014.

Share Button

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.