Mănăstirea Căldărușani, un refugiu pentru suflet

Când nu stăm în București și nici prin țară nu umblăm ne orientăm după obiective din jurul capitalei.

Așa am ajuns la începutul lui martie 2014 la una din ctitoriile lui Matei Basarab- Mănăstirea Căldărușani. Amplasată pe malul lacului omonim a fost zidită între 1637-1638, din piatră, a fost ridicată pe locul unei vechi așezări monahale din lemn din Codrii Vlăsiei.  Acum sunt doar întinderi de câmpii, înfățișarea locului fiind schimbată de  Constantin Brâncoveanu, când a “ tăiat pădurea în două” pentru a face drum de la palatul său din Mogoșoaia până în centrul Bucureștiului la celălalt palat. Acest drum s-a numit Podul Mogoșoaiei, și este același cu Calea Victoriei de azi (numele i-a fost schimbat după Războiul de Independență). Acest drum se numea așa, pentru că a fost pavat cu grinzi de stejar, asemenea unui pod.  Acum, ici – colo se mai văd pâlcuri de copaci încât nu mai pot fi numiți codri.

După ce am intrat într-un astfel de pâlc pe partea dreaptă am văzut și poarta mănăstirii. De aici se mai merge aproximativ un km pe o alee umbrită, vara, de pomi bătrâni, până la intrarea propriu- zisă în curtea mănăstirii. Aici vizitatorul este avertizat că fotografiatul este interzis, în curtea bisericii și în biserică. Ne-am făcut că nu observăm  tăblița și după ce am trecut de turnul clopotniță, construit în 1940 și refăcut în 1956, am făcut repede câteva fotografii să nu ne vadă cineva.

Biserica este impunătoare, asemănătoare mănăstirii Dealu,  înconjurată de chilii, hramul acesteia se sărbătorește pe 26 octombrie de Sfântul Dumitru. Atât zidurile bisericii cât și pictura au fost refăcute de-a lungul timpului. Aici se află și o frumoasă colecție de picturi din primii ani de creație ai lui Nicolae Grigorescu. Cincizeci și patru de stareți au condus această mănăstire. Frescele din biserică au un aer aparte, probabil dat de fumul gros depus în timp de la miile de lumănări arse.

Am petrecut câteva momente plăcute la această mănăstire, probabil vara este o oază de răcoare și un refugiu pentru meditație.

La mănăstire se poate ajunge din București cu autobuzul 416 sau 452

-nu există taxă de vizitare,

-fotografiatul este interzis

Share Button

Comments (2)

1. Alexandra Axu

Tocmai ce v-am descoperit minunatul blog si m-as bucura daca ati pune mai des articole despre manastiri. 😀

1. HoinariRomani (Post author)

Bună,încercăm să combinăm articolele din toate categoriile, sigur în fiecare lună punem cel puțin 1-2 articole despre biserici și mănăstiri.
      Hoinăreală plăcută în continuare pe blog!!