Canionul Șapte Scări îmbrăcat în cristale de gheață

Fascinant cu broderie de ghiață, cuceritor îmbrăcat în mii de cristale…tot de gheață, idilic în straie albe înțesate cu fire argintii…de apă. Așa e Canionul Șapte Scări iarna.

Am ajuns până acum de două ori, vara și iarna și îți spunem că cel puțin în cele două anotimpuri extreme este la fel de cuceritor, doar peisajele diferă.

Dar să te port puțin prin vremuri demult apuse, cam pe atunci când se nășteau legendele, legende care s-au transmis până astăzi.

Una s-a născut în jurul acestui canion și spune că pe vremuri mocanii din Săcele îşi duceau iubitele la canion şi dormeau o noapte acolo. Dacă fetele rezistau fără să se plângă atunci erau numai bune de măritat. Fetele erau supuse la două probe. Una era plimbarea prin pădure până la canion, așa se testa rezistența fizică a fetelor, apoi urcau cele șapte scări și rămâneau o noapte sus. Dacă nu se certau deloc, atunci erau meniți să fie împreună toată viața.

Mai nou tot felul de bioenergeticieni au descoperit că în zona canionului te poți încărca cu energie și relaxa psihic, noi ne încărcăm cu energie oriunde pe munte. Iar specialiștii în hidroterapie laudă efectele benefice ale apelor din izvoarele din împrejurimi. Acum nu știm dacă să le dăm dreptate cu apa, noi vara am băut apă din unul din izvoare, iar ziua următoare locul cel mai vizitat a fost toaleta. Până atunci și de atunci am băut apă din izvoare și/sau râuri pe munte și nu am pățit nimic.

Cum acest canion se află în apropierea Brașovului și stema orașului,  se pare, că este inspirată de o legendă veche de peste 1000 de ani Istoria Canionul 7 Scări, legendă născută cu milioane de ani în urmă. În mezozoic unde este canionul ar fi  fost un fund de mare și că prin aceste locuri ar fi viețuit și dinozauri.

Dincolo de povești și legende priveliștea te va fascina atât de tare, încât  îți vei dori să revii în fiecare anotimp.

Cel puțin iarna e o adevărată feerie de dantelă din  gheață, scările și stâncile sunt împodobite cu milioane de cristale  ce te îmbie să le culegi cu privirea și să le fotografiezi. Muntele are darul de a te liniști, de ați limpezi gândurile și aici ai acest privilegiu, la peste 1000 de m altitudine ai scăpat de zgomotul motoarelor doar susurul  îți va gâdila urechile și poate șuieratul viscolului.

Canionul Șapte Scări hoinariromani

Canionul Șapte Scări

De reținut:

Canionul Şapte Scări este un defileu săpat în calcar situat în Masivul Piatra Mare. Lungimea acestuia este de 160 de metri, cu o diferenţă de nivel de 58 de metri, la o altitudine de 1.050 de metri. Defileul este format din şapte scări din metal cu înălţimi între 2,5 şi 15 metri, care îi dau numele şi care se transformă în cascade când volumul de apă al pârâului Şapte Scări creşte.

Canionul este unic  în România, dar şi în Europa. Mai există unul asemănător în Austria, dar distanţa dintre pereţii canionului este mai mare, astfel că nu este la fel de spectaculos.

Accesul la și în canion se face destul  de simplu, dinspre localitatea Timişu de Sus şi Dâmbul Morii, de pe Drumul Naţional 1 (traseu Banda Galbenă). Numai după o oră de mers pe jos lejer,  ai ajuns la canion.  Drumul este accesibil chiar şi copiilor. Echipament necesar și obilgatoriu indiferent de anotimp -bocancii de munte.

Canionul 7 Scări

Canionul 7 Scări (foto de grup)

A  fost o ieșire grozavă alături de oameni minunați care iubesc muntele și natura necondiționat. Tu ai vizitat acest loc, care sunt impresiile tale?

Taxa de intrare este de 10 ron pentru adulţi şi 5 ron pentru copii.

-iarna este deschis doar în anumite zile, când nu există pericolul desprinderii bucăților de gheață. Urmăriți pagina de facebook a canionului pentru detalii și program.

-vara, aici, există și o tiroliană pentru puțină adrenalină.

Imagini  din 4 ianuarie 2014 -Vezi și albumul de pe facebook.

Share Button

4 Replies to “Canionul Șapte Scări îmbrăcat în cristale de gheață”

1. Poveştile Mele

Chiar nu am ajuns niciodată iarna la Canion! Uite inca ceva „de pus pe lista”!
    Inteleg ca ati fost pana sus si v-ati intors pe ceea ce se cheama „traseul ocolitor”?
    Ioana

1. HoinariRomani Post author

Musai să fie pe lista de așteptare pentru iarna viitoare 🙂
      Am făcut două ture, în prima ne-am întors pe varianta de ocolire, având timp liber până la tren am mai trecut prin canion cu întoarcere tot prin el.

1. Taylar

Canionul 7 scari e locul meu preferat din Brasov!! E mnnaiut sa petreci cateva momente departe de agitatia din oras. Ultima oara cand am fost erau destule scari lipsa..din pacate… si m-am gandit de doua ori daca ar trebui sa continui drumul sau nu. Dar am prins curaj, am continuat si m-am simtit minunat dupa ce am urcat toate scarile, mi s-a parut a fi o adevarata aventura. S-a mai schimbat ceva intre timp?

1. HoinariRomani Post author

Bună, acum poți traversa canionul în siguranță, scările au fost refăcute.